Klachtenprocedure

Hanzesteden bedrijfsverzekeringen doet er alles aan de kwaliteit van de dienstverlening optimaal te houden.

Hanzesteden Bedrijfsverzekeringen vindt een goede relatie met haar klanten belangrijk. Toch kan het gebeuren dat je niet tevreden bent over onze dienstverlening. Laat het ons zo snel mogelijk weten, dan kunnen we er iets aan doen.

klachtenprocedure

  1. Bel ons op 085-7600123 en maak een afspraak. Tijdens een persoonlijk gesprek zullen wij proberen je klacht direct op te lossen.
  2. Zijn we er tijdens dit gesprek niet uitgekomen? Meld je klacht dan via het klachtenformulier hieronder. Je kunt ook een e-mail of brief naar ons sturen. Vermeld in je brief duidelijk waarom je ontevreden bent over onze dienstverlening. Je ontvangt vervolgens uiterlijk binnen zes weken een inhoudelijke schriftelijke reactie.

Kifid, Geschillencommissie, Commissie van Beroep

Indien je van ons een reactie ontvangt waar je niet tevreden over bent, kun jij je met je klacht over een financieel product of een financiële dienst, wenden tot het Klachteninstituut financiële dienstverlening (Kifid). Het Kifid bemiddelt bij klachten. Bij het Kifid kun je terecht voor klachten en geschillen over verzekeringen.

Wij zijn aangesloten bij het Kifid onder nummer 300.013846.
Het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening is bereikbaar via:
Postbus 93257, 2509 AG Den Haag. Telefoon: (070) 333 89 99, www.kifid.nl

Wanneer jij je niet kunt vinden in het advies van het Kifid, kun je de klacht binnen drie maanden voorleggen aan de Geschillencommissie van het Kifid.

Ombudsman zorgverzekeringen, SKGZ en de rechter

Wanneer jouw klacht betrekking heeft op je zorgverzekering kun je jouw klacht indienen bij de onafhankelijke Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen (SKGZ) te Zeist. Alle klachten worden daar in principe eerst behandeld door de Ombudsman Zorgverzekeringen. Deze probeert via een bemiddelingstraject een oplossing te vinden voor het probleem. Is dat traject niet succesvol geweest, dan kun je jouw klacht daarna voorleggen aan de SKGZ. De SKGZ zal op basis van de beschikbare informatie een bindend advies uitbrengen. Bindend wil zeggen dat zowel jijzelf als ook wij ons aan dit advies dienen te houden. Voor het in behandeling nemen van de zaak wordt entreegeld gevraagd. De hoogte hiervan kun je vinden op www.skgz.nl.
De Ombudsman en de SKGZ zijn beiden te bereiken via:
Postbus 291, 3700 AG Zeist, telefoon: (030) 698 83 60, www.skgz.nl

Tenslotte is het mogelijk om na de behandeling van je klacht door de SKGZ deze voor te leggen aan de Burgerlijke rechter. Deze beoordeelt de zaak niet opnieuw, maar voert een beperkte toets uit naar de inhoud en de totstandkoming van het bindend advies.

Klachtenformulier

Via onderstaand formulier stuur je eenvoudig je klacht naar ons. Binnen 6 weken nemen wij contact met je op om je klacht met je te bespreken.

 

LET OP: Dit formulier kun je alleen voor klachten gebruiken.

[vfb id=9]